onsdag 24 november 2010

24 November


Alltså, ibland blir man så pass rörd av vissa personer. Denna bild fick jag tillägnad mig på Deviantart av två personer jag träffat på ett konvent under en dag som bor i Finland. Jag blir riktigt rörd <3
http://ishtarduzell.deviantart.com/
http://shadowkaru15.deviantart.com/
Lookie lookie på dessa två underbara personer !!

Trotts att jag fyller hela arton år idag så känns det inte alls som det. Det är som vilken annan dag som helst egentligen. Och jag bryr mig egentligen inte så mycket om presenter längre, jag är lika glad över att få ett Grattis, så är det bra med det. Men jag fick verkligen några riktigt fina presenter av familjen idag. Favoriten är nog "jokermasken", får lite venedig känsla över den. I allafall, den är helt underbar.Fick även The Birthday Massacre's nya album idag, det är också så underbart. Helt perfekt musik för mina öron. Älskar verkligen det första spåret <3

Overall så har dagen varit riktigt fin fin :D På fredag ska jag ut för första gången på krogen och innan dess blir det Harry Potter. Nu ska jag försöka ta och sova inför nationella i engelska imorgon, sedan efter skolan blir det att äta på Akropolis nere på stan med familjen :) Ni får alla ha det bra ^^

torsdag 18 november 2010

SACO

Var på SACO mässan idag. Ett enda stort virrvarr av papper hit och dit och en mycket förvirrad och panikslagen Evve. Inte nog med att jag fortfarande inte helt bestämt mig för vad jag ska plugga vidare som (okej, jag kom på det senare på mässan), det var alldeles för mycket folk och jag var stressad precis HELA tiden.

Efter tre timmar hade jag packat på mig ett antal väskor och kassar från olika montrar, och vissa hade jag bara sprungit fram till för att få en extra kasse att ha allt i. Sedan satte jag mig och mina vänner oss vid picnikområdet resten av tiden, två timmar ungefär. Vi var hungriga då baguetten vi fick från skolan var minimal, och kön till snabbmaten milalång. Och jag hade fortfarande ett slag av panik och ångest kvar i kroppen. Träffade på en väldigt gammal vän dessutom, jag och han var väldigt mycket under fyran femman och lite utav sexan, och jag minns mycket väl hur vi lekte fantasylekar varje rast. Vi hade även en liten puppylove ett tag, men vi var mer ihop för att alla andra var ihop. Nu på senare tid så åker vi samma buss till skolan så vi har ju börjat få upp kontakten igen vilket är riktigt kul, för ingen av oss har egentligen förändrats så värst. Vi satt och pratade i det där sorlet av alla människor runt omkring då han frågar mig något som jag inte riktigt uppfattar, men det lät som om han sa Malin.
Jag svarar: Vilken Malin? Jag känner ett par!
Och sedan satt vi länge sådär, båda blev mer och mer irriterade, då det äntligen kom fram att han undrade om jag skulle på julbalen. Det var dagens skratt, och de andra jag var med satt på golvet och höll på att dö.

På bussen hem hade jag fått en heliumballong, första gången jag provade helium, och det var riktigt riktigt kul. Min röst... obeskrivlig hur den lät. Helt underbart! <3>

Nu ska jag läsa igenom alla kataloger, papper etc och se om jag blir klokare igen.