Flera gånger har jag undrat hur mitt liv skulle ha sett ut om jag inte vore så allergisk varje år. Hur många gånger har jag inte fått lov att ställa in saker jag verkligen sett fram emot pga denna dumma allergi?! Hur skulle mitt liv ha sett ut om jag inte haft alla dessa öroninflammationer som liten och tvingas gå på pencilin som i princip tog död på mitt immunförsvar?
Dessa frågor kan jag ställa mig om och om igen utan att någonsin få något svar.
Idag är det ytterligare en sådan dag, något jag verkligen sett fram emot, ställa in på grund utav att jag svällde upp hela jag. Lät som ett rostigt kugghjul där ett tag (haha... jag har fortfarande humorn kvar ;) ). Så halvt deprimerad och besviken har jag gjort.... ingenting idag. Inte ens något jag behövt göra, som vissa inlämningsuppgifter.
Imorgon ska jag vara produktiv. Riktigt jävla produktiv, få något gjort, bli av med allt som behövs göras och rikta min uppmärksamhet på något som fångar mitt intresse mer. Istället för att slösa all energi på att vara sur och tycka synd om sig själv. Nej, ändring ska det bli här! Och visst ja, från och med nu betalar jag för Spotify! Värt det? Min plugglista finns där, självklart värt det! Hur ska det annars gå med pluggandet?
Ta del utav den listan här: Pluggmusik
day 05 - a song that reminds you of someone
Går inte att besvara tyvärr...
lördag 30 april 2011
onsdag 27 april 2011
Pubertetsmonster....
"Let's have some fun this beat is sick,
I wanna take a ride on your discostick"
I wanna take a ride on your discostick"
Visst älskar man när man får låtar på hjärnan, speciellt när det är de där små delarna som upprepas om och om igen. Tur denna gång att det faktiskt är en låt som går att lyssna på, ännu bättre är det när man hittar en remix av låten där Marilyn Manson är med. Jag vek mig dubbel. Inte precis det man förväntade sig utav honom så att säga. Otroligt nog funkar hans röst väldigt bra till den låten... *haha <3*
Det var inte direkt det jag hade på hjärtat idag, egentligen var det där bara en liten glad instickare. Jag har otroligt nog blivit helt kär i party hits, jag lyssnar för tillfället på Britney Spears (!!) Till The World Ends. Ja, ni hörde rätt, och jag måste faktiskt säga att London Bridge med Fergie är riktigt catchy ;)
Sedan lever man i ett hus med ett riktigt pubertetsmonster för tillfället. Förhoppningsvis blir han bättre, eller så går det bara ännu mer utför. Jag har länge lagt märke till den personlighetsförändring denna lilla herre gått igenom, och idag blev fick jag nog. Ja visst, det är min bror, men om han ska uppföra sig som de personerna som under hela min tid i grundskolan fann det kul att tracka ner mig så måste man få säga ifrån. Speciellt då han skrattar mig rakt upp i ansiktet då jag redan är flyförbannad. Den tiden har jag redan gått igenom, och vägrar att gå igenom den igen, så enkelt är det. Så nu är det dags för lilla broder här att uppföra sig så att han slipper en sur syrra som vägrar yttra ett ord med honom.
Dock är det skönt att jag gått igenom denna period redan, och vet hur man ska handskas med det. Och jag behöver inte ta åt mig, jag har inte gjort det de senaste tre åren. Men det här börjar bli farligt likt, och då rivs gamla sår upp lätt. Och för första gången på tre år känner jag den där oroande bubblande känslan i magen som antyder på att jag snart kommer att få ett rejält utbrott. Och då är jag inte rolig, då har jag ingen kontroll över mig själv och då kan vad som helst hända. Och nu får jag inte skriva mer för katten som är så avundsjuk på Ikra (datorn... och mitt gamla Hoggynamn </3) Så det är väl bäst att jag ägnar lite tid på henne nu, eller vad säger ni ? ;)
Day 04- A song that makes you sad: Any Other World - Mika
Länkar inte då jag i princip blir tårögd så fort jag hör introt.
Det var inte direkt det jag hade på hjärtat idag, egentligen var det där bara en liten glad instickare. Jag har otroligt nog blivit helt kär i party hits, jag lyssnar för tillfället på Britney Spears (!!) Till The World Ends. Ja, ni hörde rätt, och jag måste faktiskt säga att London Bridge med Fergie är riktigt catchy ;)
Sedan lever man i ett hus med ett riktigt pubertetsmonster för tillfället. Förhoppningsvis blir han bättre, eller så går det bara ännu mer utför. Jag har länge lagt märke till den personlighetsförändring denna lilla herre gått igenom, och idag blev fick jag nog. Ja visst, det är min bror, men om han ska uppföra sig som de personerna som under hela min tid i grundskolan fann det kul att tracka ner mig så måste man få säga ifrån. Speciellt då han skrattar mig rakt upp i ansiktet då jag redan är flyförbannad. Den tiden har jag redan gått igenom, och vägrar att gå igenom den igen, så enkelt är det. Så nu är det dags för lilla broder här att uppföra sig så att han slipper en sur syrra som vägrar yttra ett ord med honom.
Dock är det skönt att jag gått igenom denna period redan, och vet hur man ska handskas med det. Och jag behöver inte ta åt mig, jag har inte gjort det de senaste tre åren. Men det här börjar bli farligt likt, och då rivs gamla sår upp lätt. Och för första gången på tre år känner jag den där oroande bubblande känslan i magen som antyder på att jag snart kommer att få ett rejält utbrott. Och då är jag inte rolig, då har jag ingen kontroll över mig själv och då kan vad som helst hända. Och nu får jag inte skriva mer för katten som är så avundsjuk på Ikra (datorn... och mitt gamla Hoggynamn </3) Så det är väl bäst att jag ägnar lite tid på henne nu, eller vad säger ni ? ;)
Day 04- A song that makes you sad: Any Other World - Mika
Länkar inte då jag i princip blir tårögd så fort jag hör introt.
torsdag 14 april 2011
Till salu...
Min bokhylla är för liten, det är ett faktum. Eller så är det bara så att jag har för mycket böcker. Vissa har jag läst och gråtit till, andra har jag knappt öppnat. Sedan finns det dem som bara tar upp oerhört mycket plats, som tar upp den del utav bokhyllan som jag behöver mest. Fyra böcker jag aldrig kommer att läsa om, jag föll aldrig för dom. De är bra skrivna (på svenska) men det är det. Jag har ingen använding utav dom längre. Jag kommer aldrig läsa dom igen och jag kommer knappast att sakna dessa i bokhyllan. För min bokhylla är till för litteratur som jag gillar, inte något jag har bara för att det är populärt.
Jag läste Om Jag Kunde Drömma för första gången i nian, precis innan hela Twilight hysterin bröt ut. Jag köpte boken då jag gick ut nian och inte läst klart den. Och det var det. Sedan fick jag reda på att det fanns fler delar. Redan då kände jag nej, för jag är en sådan som måste ha hela samlingen om jag köpt en bok, och visst, första boken var relativt bra, men inte så hysteriskt bra som alla fick den att låta som sen. Den var medelmåttig, inte det bästa jag läst. Det är en bok, en helt vanlig bok med vampyrer. .
Tro mig, jag har läst så pass många vampyr böcker så långt tillbaka som jag kan minnas. Vampyrer i alla dess slag, och jag är öppen för i pincip allt. Visst hade jag något emot att de glittrade, men jag har accepterat det för jag har läst så mycket att det inte är någon idé att ens haka upp sig på't.
Ska jag vara ärlig så gick bara serien neråt efter första boken. Fyra böcker totalt blev det, varav den andra var ett stort sömnpiller, det tredje likaså, och det fjärde.... (spoilervarning)... bygger upp till en slutstrid som aldrig kommer. Den slutgiltiga fjärde boken var en rejäl besvikelse, och jag håller det inte tillbaka.
Senast idag såg jag ännu en bok, en faktabok i princip om alla varelser och berättelser i Twilight. Och innan dess Bree Tanners. Det är så stort utan anledning. Och jag blir så trött på allt!
Jag läste Om Jag Kunde Drömma för första gången i nian, precis innan hela Twilight hysterin bröt ut. Jag köpte boken då jag gick ut nian och inte läst klart den. Och det var det. Sedan fick jag reda på att det fanns fler delar. Redan då kände jag nej, för jag är en sådan som måste ha hela samlingen om jag köpt en bok, och visst, första boken var relativt bra, men inte så hysteriskt bra som alla fick den att låta som sen. Den var medelmåttig, inte det bästa jag läst. Det är en bok, en helt vanlig bok med vampyrer. .
Tro mig, jag har läst så pass många vampyr böcker så långt tillbaka som jag kan minnas. Vampyrer i alla dess slag, och jag är öppen för i pincip allt. Visst hade jag något emot att de glittrade, men jag har accepterat det för jag har läst så mycket att det inte är någon idé att ens haka upp sig på't.
Ska jag vara ärlig så gick bara serien neråt efter första boken. Fyra böcker totalt blev det, varav den andra var ett stort sömnpiller, det tredje likaså, och det fjärde.... (spoilervarning)... bygger upp till en slutstrid som aldrig kommer. Den slutgiltiga fjärde boken var en rejäl besvikelse, och jag håller det inte tillbaka.
Senast idag såg jag ännu en bok, en faktabok i princip om alla varelser och berättelser i Twilight. Och innan dess Bree Tanners. Det är så stort utan anledning. Och jag blir så trött på allt!
Jag spyr på Twilight, seriöst. Jag förstår inte hyserin!
Därför har jag bestämt mig för att sälja mina böcker, för de förtjänar ingen plats i min bokhylla. En serie jag verkligen inte tål har ingenting i min bokhylla ämnad för de böcker jag älskar att göra. Pris går att diskuteras, jag kan tillochmed ge bort dom! Men lite girig får man vara, i allafall om man heter Evelina. De ska bort, bort ifrån min åsyn och ge plats åt böcker som legat uppslängda här och där allt för länge.
fredag 8 april 2011
Deklaration
Idag fick jag ett brev. Ett fint lila brev, en väldigt trevlig färg om jag får säga det själv. Innehållet var mindre kul. Deklaration. Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle behöva deklarera, i allafall inte nu när jag inte har ett stadigt jobb. Men ack så fel jag hade. Jag tjänade tydligen "för mycket" förra året och måste nu betala tillbaka. Med vilka pengar?
Jag fick halvt panik, eller, jag har halvt panik över detta. Jag skulle göra vad som helst för att få se minen på mina läppar när jag insåg hur mycket det rörde sig om. Något säger mig att den var obetalbar. Jag kan inte betala tillbaka, inte än på ett bra tag. Min planerade budget gick käpprakt ner i stöpet. Om jag så bara kunde få vrida tillbaka tiden, bara något år, så vore det perfekt. Det är inte kul att vara myndig längre. Har aldrig varit för den delen heller. Detta blev pricken över i. Tyvärr skatteverket, jag är inte ett fan utav er!
Hela dagen har egentligen varit sådär, så det är inte så konstigt att det brevet kom idag. Det är min vanliga "tur". Jag är frustrerad som fan, riktigt jävla frustrerad, arg, besviken och trött.
Nej på med ett leende nu. Det är bara tre föreställningar utav The Wiz kvar, sedan får du sova och då kommer ditt humör bli mycket bättre. Och erkänn, du tycker The Wiz är jävligt kul nu. Det är bara ditt hår som tar stryk, men det finns inpackning ;) Kämpa på Evve, du klarar det.
day 02 - your least favorite song - Friday....
Jag fick halvt panik, eller, jag har halvt panik över detta. Jag skulle göra vad som helst för att få se minen på mina läppar när jag insåg hur mycket det rörde sig om. Något säger mig att den var obetalbar. Jag kan inte betala tillbaka, inte än på ett bra tag. Min planerade budget gick käpprakt ner i stöpet. Om jag så bara kunde få vrida tillbaka tiden, bara något år, så vore det perfekt. Det är inte kul att vara myndig längre. Har aldrig varit för den delen heller. Detta blev pricken över i. Tyvärr skatteverket, jag är inte ett fan utav er!
Hela dagen har egentligen varit sådär, så det är inte så konstigt att det brevet kom idag. Det är min vanliga "tur". Jag är frustrerad som fan, riktigt jävla frustrerad, arg, besviken och trött.
Nej på med ett leende nu. Det är bara tre föreställningar utav The Wiz kvar, sedan får du sova och då kommer ditt humör bli mycket bättre. Och erkänn, du tycker The Wiz är jävligt kul nu. Det är bara ditt hår som tar stryk, men det finns inpackning ;) Kämpa på Evve, du klarar det.
day 03 - a song that makes you happy
Jag älskar den här låten, dels för att den verkligen drar igång allt i hela musikalen. Den är underbar på svenska, och varje gång jag hör den nere under scenen blir jag alltid så full utav glädje. Dock fann jag inte en version som låter som våran, men den här funkar så bra ändå. Den fyller sin mening.
Så bara gör som jag, ta det lugnt på vägen
Så bara gör som jag, ta det lugnt på vägen
Är du trött och sliten går det snett idag
Så bara gör som jag, ta det lugnt på vägen
Är du trött och sliten går det snett idag
Så bara gör som jag, ta det riktigt luuuugnt
söndag 3 april 2011
Vilodag
Glöm allt jag har sagt om The Wiz, glöm allt klagande och stressande. Igår gjorde vi en helt underbar premiär med världens underbaraste publik. De skrattade, de applåderade och stående ovationer. Jag är helt överväldigad. Vi i ES08, vi äger. Vi har blivit kyssta utav blixten, vi har det.
Nu är det en vecka fullspäckad med föreställningar, och just nu vill jag inte att den veckan ska ta slut. För efter det är jag ett steg närmare studenten. Schemat kommer bit för bit att tunnas ut, tills det rent ut sagt bara är två till tre lektioner i veckan. För allt annat tar slut förr eller senare efter The Wiz. Jag kommer sakna detta något enormt, och det säger jag redan efter en föreställning. Men jag vet med mig själv att jag kommer att göra det.
Det har redan gått tre år, fy fan.
Denna vilodag var behövlig, dock är jag helt peppad på att ställa mig på scen idag med, bara för att. Vilket antagligen skulle resultera i att jag i slutet utav nästa vecka skulle vara däckad och inte kunna göra ett skit. Än en gång, fy fan vad bra vi är ES08!
Jag fann en lite rolig lista på facebook som jag tänkte ta här istället för att bombadera min fb med en massa låtar varje dag. Jag bombar redan tillräckligt mycket där ;)
Nu är det en vecka fullspäckad med föreställningar, och just nu vill jag inte att den veckan ska ta slut. För efter det är jag ett steg närmare studenten. Schemat kommer bit för bit att tunnas ut, tills det rent ut sagt bara är två till tre lektioner i veckan. För allt annat tar slut förr eller senare efter The Wiz. Jag kommer sakna detta något enormt, och det säger jag redan efter en föreställning. Men jag vet med mig själv att jag kommer att göra det.
Det har redan gått tre år, fy fan.
Denna vilodag var behövlig, dock är jag helt peppad på att ställa mig på scen idag med, bara för att. Vilket antagligen skulle resultera i att jag i slutet utav nästa vecka skulle vara däckad och inte kunna göra ett skit. Än en gång, fy fan vad bra vi är ES08!
Jag fann en lite rolig lista på facebook som jag tänkte ta här istället för att bombadera min fb med en massa låtar varje dag. Jag bombar redan tillräckligt mycket där ;)
Day 1 - Your favorite song
La fille Damnée - Cécile Corbel, jag har lyssnat nonstop på den här låten i ett halvår. Längre än vad jag någonsin lyssnat på en låt. Jag brukar tröttna efter en månad, men den här låten håller mig kvar. Jag får fortfarande rysningar varje gång jag hör den. Med andra ord, jag älskar den mer än vad man kan tro. Och låten är underbar när man vet vad den handlar om, oerhört sorglig, men ack så bra !!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)