torsdag 18 november 2010

SACO

Var på SACO mässan idag. Ett enda stort virrvarr av papper hit och dit och en mycket förvirrad och panikslagen Evve. Inte nog med att jag fortfarande inte helt bestämt mig för vad jag ska plugga vidare som (okej, jag kom på det senare på mässan), det var alldeles för mycket folk och jag var stressad precis HELA tiden.

Efter tre timmar hade jag packat på mig ett antal väskor och kassar från olika montrar, och vissa hade jag bara sprungit fram till för att få en extra kasse att ha allt i. Sedan satte jag mig och mina vänner oss vid picnikområdet resten av tiden, två timmar ungefär. Vi var hungriga då baguetten vi fick från skolan var minimal, och kön till snabbmaten milalång. Och jag hade fortfarande ett slag av panik och ångest kvar i kroppen. Träffade på en väldigt gammal vän dessutom, jag och han var väldigt mycket under fyran femman och lite utav sexan, och jag minns mycket väl hur vi lekte fantasylekar varje rast. Vi hade även en liten puppylove ett tag, men vi var mer ihop för att alla andra var ihop. Nu på senare tid så åker vi samma buss till skolan så vi har ju börjat få upp kontakten igen vilket är riktigt kul, för ingen av oss har egentligen förändrats så värst. Vi satt och pratade i det där sorlet av alla människor runt omkring då han frågar mig något som jag inte riktigt uppfattar, men det lät som om han sa Malin.
Jag svarar: Vilken Malin? Jag känner ett par!
Och sedan satt vi länge sådär, båda blev mer och mer irriterade, då det äntligen kom fram att han undrade om jag skulle på julbalen. Det var dagens skratt, och de andra jag var med satt på golvet och höll på att dö.

På bussen hem hade jag fått en heliumballong, första gången jag provade helium, och det var riktigt riktigt kul. Min röst... obeskrivlig hur den lät. Helt underbart! <3>

Nu ska jag läsa igenom alla kataloger, papper etc och se om jag blir klokare igen.

1 kommentar:

  1. hahaha alltså, jag missade när ni pratade med era heliumröster :( de är så jävla kul xD /Niffe ;)

    http://jrlm.blogg.se

    SvaraRadera