Där tog dock min tur slut. Alla bör ju veta vid det här laget att jag ska sy min studentklänning. Det blir nog inte av ska jag få be att berätta. Jag har ingen tråd, och har inte ens råd att köpa det, inte förrns efter nästa måndag! Jag fann en trådrulle med beige tråd som jag använde till att sicksacka, och även den sjöng på sista versen. Under hela tiden då jag sicksackade kjolmönstret höll jag koll på tråden och kunde räkna ut att jag skulle hinna blir klar med alla delar med den tråd jag hade kvar. När det var tio centimeter kvar tog undertråden slut.
Inte nog med det så ska jag sy en klänning till The Wiz som jag ska använda. De enda trådarna jag har är RÖD, RÖD, och åter RÖD. Tyget är skimrande GRÖNT, GRÖNT och åter GRÖNT.
Så återigen blir det dags till att leta ny klänning. Jag har dock några potentiella, dyra som as, men som faktiskt fyller sitt syfte och som jag kommer känna mig bekväm i! Den här tillexempel:
| 120 Euro, ungefär 1060 kronor |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar