måndag 15 augusti 2011

Jobb?!

Igår hade jag kanske den mest stressigaste upplevelsen någonsin. Men jag klarade av det, bara det att jag stängde av helt och endast fokuserade på mig själv och kunden. Ni har väl inte undgått att jag provjobbade på Burger King igår?!

I början var det tydligen ovanligt lugnt, enligt de som jobbar där, men sen kom ruschen. Största stressmomentet för mig var själva kassan, att trycka in rätt, lära mig vart allt fanns och vart man skulle trycka för att få det och det alternativet yada yada. Började dock få in snitsen i slutet av jobbdagen, var absolut inte uppe i samma tempo som de andra som sprang en hit och en dit, men jag var nära. Små misstag gjorde jag också, men som man säger, och som de säger där "Att fela är männskligt".
Dock tappade man helt tidsperspektivet när ruschen kom, och det visade sig att jag jobbat på 100% i fem och en halvtimme utan vare sig lunch eller rast. Oj då.

Detta fick jag svälja idag. Jag är helt däckad och orkar knappt ingenting. Det är en stor bedrift att jag ens orkar skriva det här. Dock verkar det vara fler som är däckade idag, så antar att det ligger något i luften. Någon form utav åska, för då brukar jag bli så här. Det finns något som heter extrem trötthet, sen har vi det jag lider utav idag. Fick alldeles nyss besked om att jag ska jobab fredag och lördag också. Och något säger mig att det kan röra sig om en anställning här. Om så händer så tackar jag inte nej, men jag ska ändå ner med mitt CV till Daichmansskor imorgon (stavning på det hahaha?!). De ska tydligen öppna på Erikslund (inte en dag förtidigt!)

Så min jobbjakt fortsätter, detsamma gör min jakt efter plugg. Jag har redan bestämt mig för gå en kurs i franska, så det kan jag säkert välja till nästa termin. Men sen ska jag ju försöka skaffa mig en rejäl utbildning och förhoppningsvis flytta ifrån stan. Jag ahr dessutom kommit fram till att jag verkligen är en typsik skytt, jag lever upp till det som kännetecknar mitt stjärntecken. Jag hittade en relativt kort text, som säger i princip samma sak som alla andra sidor, och det är läskigt att läsa, för jag känner så väl igen mig :)

"Skytten
NYKELORD: Aktiv/Frihetsälskande
HÄRSKARE: Jupiter
ELEMENT: Eld
TIDSPERIOD: 23/11-21/12

Bild från: google
Text ifrån: www.annagranberg.com/skytten.html


Den energiska Skytten är utåtriktad till sin läggning och har behov av att leva ett liv med mycket frihet och rymd. Skytten trivs bäst utan begränsningar, på resande fot eller ute i det fria.

Det finns gott om spontanitet och kämparglöd i detta ivriga eldtecken. Skytten är orädd och frimodig, alltid ärlig och rättfram. Den som obekymrat går på i ullstrumporna och verkar ta det mesta med en klackspark. Ibland kan dock Skytten av ren obetänksamhet vara en aning klumpig och taktlös. Denna frimodiga natur pratar gärna och mycket, och har en tendens att späda på sina berättelser en smula. Skytten är den som vill vidga sina vyer, strävar efter omväxling och social stimulans. En stor kunskapstörst och nyfikenhet på livet hör till bilden.

 Skytten tycker mycket om att läsa, liksom att resa och uppleva främmande kulturer och synsätt. Skytten stimuleras av spänning och äventyr i tillvaron och har ofta högt flygande planer, men blir ibland överoptimistisk. Skytten vill ju så gärna att möjligheterna ska vara obegränsade. En det-fixar-sig-attityd är karaktäristiskt för detta entusiasternas tecken.

Skytten börjar ofta sin strävan efter expansion i den yttre, sociala världen, för att senare i livet söka sig mera inåt. Den nöjeslystna Skytten, som inte hunnit börja sitt inre sökande, har ett stort behov av nya upplevelser och bör se upp för rastlöshet.

Lyckobringande Jupiter är den härskande planeten. Det ger Skyttmänniskan rikligt med optimism att förfoga över, som hon frikostigt delar med sig av. En ärlig och pålitlig läggning hör tecknet till, liksom en stark känsla för rättvisa. Skytten är varmhjärtad, humoristisk, generös och gästfri. Men välviljan och svårigheterna med att säga nej, resulterar i att denna godtrogna natur ibland blir utnyttjad eller rusar iväg och åtar sig för mycket.

Skytten har med sin entusiasm god förmåga att inspirera andra till att se de positiva sidorna i tillvaron och strävar ständigt efter att höja bildningsnivån både hos sig själv och sin omvärld. Ett intresse för språk, pedagogik, samhälls- och livsåskådningsfrågor hör i regel till bilden.
Ett fritt och omväxlande yrke, där Skytten får möjlighet att dela med sig av sin kunskap brukar locka. Vi återfinner många lärare, präster och reseledare i detta utåtriktade tecken.
Fysiskt associeras tecknet med levern, höfterna och låren."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar