Veckans låt:
Rosemary's Baby - Fantômas
Rosemary's Baby - Fantômas
Det är alltid lika kul att återupptäcka gamla godingar man inte lyssnat på hur länge som helst. Speciellt den här som legat halvt i glömska, men som jag av en slump fann på min Ipod... (okej, jag skulle precis till att somna, sen kom den låten... behöver jag säga att jag inte somnade på ett tag efteråt?!) Jag älskar den precis lika mycket som förr, ihi <3 och jag får fortfarande samma gåshud som förr dessutom
Det händer mycket i mitt ohändelserika liv just nu. Mer än vad jag hade förväntat mig. Det började med en intresseanmälan, dagen efter fick jag en kallelse till intervju, idag tog jag mig förbi intervjun och ska provjobba för att se om jag klarar av stressen. Nu ska jag ge allt här. Visst, det är Burger King, de var otroligt snabba på att ta kontakt, men det är ett jobb om jag får det. Och jag har precis skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen. AHAH. Jag ska se till att få det där jobbet, så att jag fortfarande får pengar. Allt handlar om pengar nu för tiden, och har man det inte, då är det kört.
Tror dock jag klantade till det lite under intervjun, då han frågade mig om hur jag hanterar stress. Och jag sa att jag klarar nog av det, klarade jag av gymnasiet så klarar jag nog det här. Då tittade han på mig och sa: Det säger alla! Sen ringer de efter första dagen och säger upp sig. Jag kände självförtroendet flyga iväg lite där, men jag tog mig förbi, det är allt som räknas.
Tror dock jag klantade till det lite under intervjun, då han frågade mig om hur jag hanterar stress. Och jag sa att jag klarar nog av det, klarade jag av gymnasiet så klarar jag nog det här. Då tittade han på mig och sa: Det säger alla! Sen ringer de efter första dagen och säger upp sig. Jag kände självförtroendet flyga iväg lite där, men jag tog mig förbi, det är allt som räknas.
Hur som haver, får jag inte jobbet så gör det inte så mycket. Då har jag iallafall en erfarenhet i bagaget, och vet vad jag ska göra och inte göra till nästa gång. Det är bara att kämpa och hoppas på det bästa :)
Jag har dessutom skapat en ny blogg: http://vonnepsabakar.blogspot.com/
med tanke på namnet så förstår ni nog vad det handlar om, så den här bloggen är fortfarande den som kommer att vara mest aktiv ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar