måndag 21 mars 2011

Så djävulskt trött

Trodde aldrig att jag kunde vara så här trött. Jag kan inte minnas senaste gången jag var så här pass trött att jag somnar på bussen och nästintill missar min hållplats. I och med denna lilla tupplur blev jag ännu tröttare än innan. Det är svårt att ställa om då man börjat sent varje dag, men ändå slutat relativt tidigt i snart tre månaders tid, och sedan ska man helt plötsligt upp vid en tid man aldrig skulle gå upp vid, eller rättare sagt, inte har gått upp vid på snart ett halvår. 

Jag kommer snart ha ställt om, men den här första dagen känns som attan, extra mycket i kroppen. Hela dagen har jag gått med en ständig värk i ryggen, och för första gången förstod jag hur stel jag egentligen är. Något säger mig att det är dags att gå till en masserare eller något likande. Har till och med övervägt akupunktur, trotts min stora nålfobi. 

Nu har jag även anmält mig till högskolan. Ska dessutom skicka in en ansökan till det här pre-college jag snackade om i förra inlägget. Jag väntar ivrigt på 15:e april och dagarna därefter, då jag förhoppningsvis får reda på hur jag ligger till när det gäller Södertörns. 

Jag hade mer saker att fixa idag, men i denna dimma jag för tillfället befinner mig i så tror jag inte att jag kommer få de gjorda. Dock tar jag mig i kragen imorgon så att jag förhoppningsvis blir klar med några delar.

Jag blir snart det jag för mer än tio år sedan kallade vuxen. Det är bara det att jag inte känner mig som det än, jag är fortfarande ett barn med allt för mycket kvar att upptäcka och för liten livserfarenhet. Jag vill inte växa upp, aldrig att jag växer upp. Den dag jag kallar mig vuxen, den dagen ligger jag på min dödsbädd. Att ha kvar barnet i sig är inget dåligt, och jag tänker inte växa upp bara för att min omgivning gör det.

Något mer jag har på hjärtat? Nej, egentligen inte. Inte mer än att jag tänker tipsa om ett band jag för tillfället blivit helt kär i. För några inlägg sedan blev deras cover av People Are Strange dagens låt, men det finns så mycket mer. Kolla upp Johnny Hollow, I demand you. 

1 kommentar:

  1. Haha, hur många gånger kan du böja trött ?
    Så går det när man är totalt utmattad XD

    SvaraRadera