fredag 8 april 2011

Deklaration

Idag fick jag ett brev. Ett fint lila brev, en väldigt trevlig färg om jag får säga det själv. Innehållet var mindre kul. Deklaration. Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle behöva deklarera, i allafall inte nu när jag inte har ett stadigt jobb. Men ack så fel jag hade. Jag tjänade tydligen "för mycket" förra året och måste nu betala tillbaka. Med vilka pengar?

Jag fick halvt panik, eller, jag har halvt panik över detta. Jag skulle göra vad som helst för att få se minen på mina läppar när jag insåg hur mycket det rörde sig om. Något säger mig att den var obetalbar. Jag kan inte betala tillbaka, inte än på ett bra tag. Min planerade budget gick käpprakt ner i stöpet. Om jag så bara kunde få vrida tillbaka tiden, bara något år, så vore det perfekt. Det är inte kul att vara myndig längre. Har aldrig varit för den delen heller. Detta blev pricken över i. Tyvärr skatteverket, jag är inte ett fan utav er!

Hela dagen har egentligen varit sådär, så det är inte så konstigt att det brevet kom idag. Det är min vanliga "tur". Jag är frustrerad som fan, riktigt jävla frustrerad, arg, besviken och trött.

Nej på med ett leende nu. Det är bara tre föreställningar utav The Wiz kvar, sedan får du sova och då kommer ditt humör bli mycket bättre. Och erkänn, du tycker The Wiz är jävligt kul nu. Det är bara ditt hår som tar stryk, men det finns inpackning ;) Kämpa på Evve, du klarar det. 
day 02 - your least favorite song - Friday....


day 03 - a song that makes you happy

Jag älskar den här låten, dels för att den verkligen drar igång allt i hela musikalen. Den är underbar på svenska, och varje gång jag hör den nere under scenen blir jag alltid så full utav glädje. Dock fann jag inte en version som låter som våran, men den här funkar så bra ändå. Den fyller sin mening.  
Så bara gör som jag, ta det lugnt på vägen
Så bara gör som jag, ta det lugnt på vägen
Är du trött och sliten går det snett idag
Så bara gör som jag, ta det riktigt luuuugnt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar