onsdag 27 april 2011

Pubertetsmonster....

"Let's have some fun this beat is sick,
I wanna take a ride on your discostick
"

Visst älskar man när man får låtar på hjärnan, speciellt när det är de där små delarna som upprepas om och om igen. Tur denna gång att det faktiskt är en låt som går att lyssna på, ännu bättre är det när man hittar en remix av låten där Marilyn Manson är med. Jag vek mig dubbel. Inte precis det man förväntade sig utav honom så att säga. Otroligt nog funkar hans röst väldigt bra till den låten... *haha <3*

Det var inte direkt det jag hade på hjärtat idag, egentligen var det där bara en liten glad instickare. Jag har otroligt nog blivit helt kär i party hits, jag lyssnar för tillfället på Britney Spears (!!) Till The World Ends. Ja, ni hörde rätt, och jag måste faktiskt säga att London Bridge med Fergie är riktigt catchy ;)


Sedan lever man i ett hus med ett riktigt pubertetsmonster för tillfället. Förhoppningsvis blir han bättre, eller så går det bara ännu mer utför. Jag har länge lagt märke till den personlighetsförändring denna lilla herre gått igenom, och idag blev fick jag nog. Ja visst, det är min bror, men om han ska uppföra sig som de personerna som under hela min tid i grundskolan fann det kul att tracka ner mig så måste man få säga ifrån. Speciellt då han skrattar mig rakt upp i ansiktet då jag redan är flyförbannad. Den tiden har jag redan gått igenom, och vägrar att gå igenom den igen, så enkelt är det. Så nu är det dags för lilla broder här att uppföra sig så att han slipper en sur syrra som vägrar yttra ett ord med honom.

Dock är det skönt att jag gått igenom denna period redan, och vet hur man ska handskas med det. Och jag behöver inte ta åt mig, jag har inte gjort det de senaste tre åren. Men det här börjar bli farligt likt, och då rivs gamla sår upp lätt. Och för första gången på tre år känner jag den där oroande bubblande känslan i magen som antyder på att jag snart kommer att få ett rejält utbrott. Och då är jag inte rolig, då har jag ingen kontroll över mig själv och då kan vad som helst hända. Och nu får jag inte skriva mer för katten som är så avundsjuk på Ikra (datorn... och mitt gamla Hoggynamn </3) Så det är väl bäst att jag ägnar lite tid på henne nu, eller vad säger ni ? ;)

Day 04- A song that makes you sad: Any Other World - Mika

Länkar inte då jag i princip blir tårögd så fort jag hör introt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar