torsdag 19 maj 2011

Tack!

Jag vill börja detta inlägg med att säga tack till några ytterst speciella personer i min omgivning, oavsett om det var via samtal eller ett uppmuntrande inlägg. Samtalet om blommor och vackra grenar uppmuntrade mig mer än vad du någonsin kan tro, och det andra om det Genetiska Flygande Köttbullen <3
TACK igen!

Sedan vill jag dessutom passa på att säga förlåt, för att jag för tillfället nog inte kan vara den person som ställer upp för andra. Men jag försöker, även om jag inte alltid är den bästa på att just hjälpa. Dessutom för att jag har så pass svårt att hålla kontakten. Jag ska bli bättre, det var ett utav mina nyårslöften.

Jag mår bättre, men oron sitter kvar samtidigt som jag lider utav extrem stress. Väldigt ironiskt att jag ska vara på väg in i väggen när det knappt är tre veckor kvar utav skolan. Men nu är allt över, jag har bara betygsuppspel på gitarren kvar. (jag skulle ha valt piano.....)
Nu är det egentligen bara utklädnadsshowen och studenten kvar. Och jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men fy fan vad skönt. Jag vill bort därifrån, även om jag kommer sakna den skolan utav bara helvete. Men jag är redo för något nytt nu! Helt klart.

Något nytt som jag lagt märke till är hur pass intresserad jag är utav gamla antika saker. Mer än vad jag trodde faktiskt, speciellt över gamla vapen. Jag visste att vapenintresset låg någonstans, men det visade sig inte röra om några moderna saker. Gamla revolvrar, flintlåspistoler och gevär, där har vi fin fina grejer. Och far min är jätteglad över att jag verkligen funnit något jag gillar. (delar ju trotts allt detta vapenintresse med honom... även om jag är en sådan person som tror att världen vore bättre utan sådana saker.... dubbelmoral?)


Day 06 - A song that reminds you of somewhere

Le carnaval des animaux: Aquarium kommer förevigt att påminna mig om mitt kära sagoställe uppe i Norrbotten. Leipijärvi, morfars hemby, har jag nu inte besökt på jag vet inte hur länge, och frågan är om jag någonsin kommer att komma dit upp igen. Men det är mitt absoluta favoritställe, speciellt när man sitter ute på gräsmatten och sjön ligger alldeles stilla och solnedgången speglas i vattnet. Under sommaren går solen aldrig ner helt heller, så det är alltid ljust. Att sedan sitta på bryggan och doppa fötterna i vattnet.... Bastu... Midnattsfiske...
 Sen har jag bara hört och sett bilder därifrån under vintrarna när norrskenen flyter förbi över himlen, och man bara förväntar sig att se en liten hustomte sticka upp huvudet vid husknuten.
Nu när jag under fyrtiofem minuter lettat förgäves efter åtminstonde en bild ifrån detta underbara ställe så ger jag upp. Jag verkar inte ha en sådan bild på den här datorn, vilket är synd... det är verkligen helt underbart där uppe. Och den här låten passar verkligen in perfekt på miljön och omgivningen... jag ser allt framför mig. Åh </3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar