day 07 - a song that reminds you of a certain event
Då var man nyexaminerad, och det är alldeles för mycket att ta in. Det har inte riktigt gått in att jag i fredags såg klassen för allra sista gången, att jag i fredags tog mina sista steg som elev på Carlforsska. Jag kommer inte tillbaka dit i höst. Jag kommer att vara någon helt annanstans då, göra något helt annat. Hela världen är öppen nu, det finns inga gränser, men den är alldeles för stor för bara en person.
Jag kommer att sakna ES08, framåt slutet var vi som en enda stor familj, och det märktes av under The Wiz. I tre år har vi kämpar oss igenom skolan för att sedan komma fram till vart vi är idag. BÄST helt enkelt. Alla i ES kommer att ha en stor plats i mitt hjärta, oavsett hur gammal och gaggig jag hinner bli, för jag kommer förevigt minnas mitt ES, de tre mest underbara åren i mitt liv. Och jag kommer sakna B-klassen. Så oerhört, och visst var det lite sorgligt att vi lyckades komma varandra lite närmare nu under det sista året och inte tidigare, men man ska sluta när man är på topp. Vi är och förblit klassen B, Born to be B, och så ska det förbli!
Och här tänkte jag lägga in en vacker bild på hur pass B vi är, men det funkade inte, och det var nog lika bra det ;)
Jag har faktiskt kommit fram till vad jag ska göra, jag har planer fram till C, så skiter sig A och B så har jag C kvar, skiter den sig så har jag säkerligen funnit en plan D innan dess ;). Det känns oerhört skönt, men det är även väldigt ångestfyllt. Snart, eller nu, kastas man ut i vuxenvärlden och måste lära sig om en massa man inte behövt bry sig om under sina tolv år i skolan. Tekniskt sett så är man även "halvt" vuxen, vilket jag nog förevigt kommer att vara.
Imorgon börjar jag jobba, och efter det börjar äventyret. Innan sommarens slut ska jag även ha tatuerat mig. (någon frivillig får gärna följa med och hålla handen (a) ) Vad livet har att erbjuda återstår att se, för Livet började på riktigt i fredags!
Jag har faktiskt kommit fram till vad jag ska göra, jag har planer fram till C, så skiter sig A och B så har jag C kvar, skiter den sig så har jag säkerligen funnit en plan D innan dess ;). Det känns oerhört skönt, men det är även väldigt ångestfyllt. Snart, eller nu, kastas man ut i vuxenvärlden och måste lära sig om en massa man inte behövt bry sig om under sina tolv år i skolan. Tekniskt sett så är man även "halvt" vuxen, vilket jag nog förevigt kommer att vara.
Imorgon börjar jag jobba, och efter det börjar äventyret. Innan sommarens slut ska jag även ha tatuerat mig. (någon frivillig får gärna följa med och hålla handen (a) ) Vad livet har att erbjuda återstår att se, för Livet började på riktigt i fredags!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar