Necronomicon som jag beställde för över en vecka sedan hade inte kommit till mitt ombud idag, vilket jag hade hoppats på. Tydligen kunde de inte ens finna paketet i databasen heller. Jag antog då att det skulle komma senare idag. Men nej nej. När jag skriver och förklarar mitt problem för Bokus Kundservice får jag inte ens svar på mina frågor och blir allmänt dåligt bemött vilket självklart får mig att tända på alla cylindrar. (för lilla Evve sov ingenting i natt och då blir hon oerhört överkänslig)Efter mycket överläggande får jag tillslut ett mejl, återigen inget svar på mina frågor, utan bara en bekräftelse om att boken nu skickats. Vilket är underbart, men enda kruxet är att jag är uppe i Norrland i Ingenmansland då boken äntligen anländer. Fakturan ska vara betald inom fjorton dagar, jag vet inte hur länge mitt ombud håller paketet (för det är så klart inte ICA vi snackar om nu) och skickas boken tillbaka tillkommer en straffavgift på 149 kronor. Tur att min moder är hemma och förhoppningsvis kan hämta ut paketet då det kommer.
Jag har inte heller fått min nu en månads försenade lön. De har så länge sagt att den ska betalas ut det och det datumet och bla hit och bla dit utan resultat. Nu säger de att de betalat ut den, men att det tar runt tre bankdagar för oss att få den. Dvs, jag får de på måndag i sådana fall, om de inte vill krångla och skickar ett AVI (vilket bara vore grädde på moset just nu).
Sen är jag också jävligt bitter över att jag inte kan se sista Harry Potter med mina vänner, vilket jag planerat i ett år. Jag är jävligt besviken och gråter nästan varje gång den jävla reklamen visas på TV. Det är liksom The Final THE END, den filmen som liksom ÄR menad att gå på premiären. För Potternörd kommer jag förevigt bli, och det är inte bara min hela min barndom som tar slut i och med den filmen.... Och just det är en utav orsakerna till varför jag inte är så pepp att åka till mitt favvoställe i världen, visst jag kommer få se den sen, men då är inte alla här. Dessutom är det en utav de sista sakerna jag kan göra med en viss person innan den far iväg till andra sidan jorden. Känslan försvinner liksom helt...... Aja... happy thought...
En så länge har inte Parisresan krånglat alls, och jag hoppas innerligt att inget uppstår för då går jag under. Den här dagen kunde jag ha hoppat över, helt och hållet!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar